תאונות דרכים שבהם נגרמו נזקי גוף למי מהמעורבים הן תאונות דרכים המביאות לפתיחה בחקירה משטרתית. אם בסיום החקירה יימצא כי אחד הצדדים אחראי לגרם תאונת הדרכים, יוגש כנגד הנהג כתב אישום המתאר את אחריותו לתאונת הדרכים. ישנם מקרים שבהם תוטל על נהג זה פסילה מנהלית – פסילה בת 60 ימים על ידי קצין משטרה, וזאת עוד לפני המשפט. נוסף לכך, ישנם מצבים שבהם התביעה המשטרתית תבקש מבית המשפט לפסול את רשיונו של הנהג עד לסיום המשפט, ובית המשפט ייעתר לבקשה ויפסול את הרישיון לתקופה מסוימת.
העונש העיקרי בגין גרם תאונת דרכים הוא פסילת רשיון הנהיגה. ברוב תאונות הדרכים תבקש התביעה לפסול את רשיונו של הנהג.
במקרים שהפגיעה במעורבים חמורה או קטלנית, נציג התביעה לא יסתפק רק בפסילת ארוכה של הרישיון אלא גם יעתור לעונש מאסר בפועל.
במצבים הללו כאשר רשיונו וחירותו של הנהג נמצאים בסכנה, ברור שייצוג משפטי ואיכותי יוביל לכך ששאלת אחריות הנהג תיבחן דרך עיניים מקצועיות.
ככל שתהיינה שאלות ותהיות לגבי מידת האחריות של הנהג העומד לדין מצד עורך הדין של הנהג, וככל שהשאלות הללו יעלו אל מול נציג המאשימה ואל מול בית המשפט דרך חקירת עדי התביעה, כך יגבר הסיכוי לצמצום עונשו של הנהג ובמקרים מסוימים אף יוביל לזיכויו.
לעתים חוקרי תאונות הדרכים טועים בחישובים או במדידות שערכו, ולכן גם מסקנותיהם, המבוססות על נתונים שגויים, אינן נכונות.
גם אם פגעת באדם אחר במהלך תאונת דרכים, לא מחייב שאתה הוא האחראי לתאונה.
גם אם תוצאות התאונה קשות וגם אם תוקפים אותך רגשות צער וחרטה רבים בעקבות זאת, אל תיתן לרגשות אלה להשפיע על דרך פעולתך. ייצוג טוב יצמצם את העונשים הצפויים לך במקרים רבים.
עורך דין מאיר סמי טיפל במאות תיקי תאונות דרכים במסגרת עבודתו כתובע. בעבודתו כסנגור הוא משתמש בידע שצבר בתביעה המשטרתית כדי לצמצם את מידת הענישה של לקוחותיו ולעתים להביא לזיכויים.